Tuesday, January 11, 2011

Adik dan Kakak Angkat

Salam 2 All,

Hari ini abah ke SK Bkt Gemuroh kerana menghadiri Majlis Penyerahan Pelajar Tahun 1 dan Prasekolah. Dalam majlis tu ramailah ibubapa yang hadir dari kalangan ibubapa pelajar Prasekolah dan Tahun 1. Abah yang di diberi tanggungjawab sebagai Pengerusi PIBG sekolah tu turut berkesempatan hadir tambah pula anak bungsu abah adik iman baru masuk tahun 1. Bermakna adik iman akan mendapat seorang kakak angkat dari kalangan pelajar tahun 6.

Hari pula kali pertama Guru Besar SK Bukit Gemuroh Cikgu Abd Hadi Saad bertemu dengan ibubapa setelah ditukarkan ke sini. Abah pun mulanya rasa juga janggal sebab Guru Besar tu abang ipar abah. Kalau dulu abah sudah biasa dengan guru besar ( Cikgu Saidi ) kini dengan guru besar baru ni yang pula ada pertalian keluarga adalah rasa janggal siki nak duduk sebelah menyebelah tu. Tapi abah kena buat profesionallah. Ini bukan hal keluarga. So kena pandai-pandailah membiasakan diri.

Berbalik kisah majlis penyerahan pelajar yang dilangsungkan tadi, adik iman mendapat seorang kakak angkat pelajar tahun 6 iaitu Nur Eliana Zahirah bt Muhamad. Dah tu pihak sekolah hadiahkan pula alatulis sebagai tanda kenangan kepada adik iman. Yang Kak Teh pula mendapat adik angkat sebab kak teh berada di tahun 6. Adik angkat kak teh dua orang iaitu Tuan Nurzahida bt Tuan Lah dan Nur Asma bt Abd Hadi. Apa lagi lepas ni pasti adik iman tak putus-putus bercerita yang dia dapat kakak angkat.Memang dah tau sangat adik iman tu. Kalau dah bercerita macam bertih jagung kena goreng.

Sekian, Wassalam.
Dan perenggan-perenggan berikutnya di sini

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails