Monday, May 16, 2011

Hari Belia & Hari Guru

Betapa lama abah tidak update blog ini. Apa boleh buat waktu yang terbatas dan kekadang tidak ada ideal nak nukilkan. Namun abah tidak pernah lupa menjengok blog kekawan yang menjadi tempat abah melepaskan rindu untuk membaca pengalaman kawan2 maya. Sememangnya abah sedar dengan keadaan ini.



Hari ini abah ambil sedikit masa untuk mencoretkan sesuatu yang memang diketahui umum iaitu Hari Belia Negera yang jatuh pada setiap 15 Mei setiap tahun dan 16 Mei pula sambutan Hari Guru. Kebetulan kedua-dua tarikh ini berturutan dan ianya ada kena mengena dengan kehidupan abah.

Hari Belia Negera yang disambut oleh para belia pada 15 Mei sudah tidak asing lagi dengan kehidupan abah. Walupun kini tidak lagi menjadi ahli belia kerana sudah melewati usia yang membenarkan hanya yang berusia dibawah 40 tahun sahaja. Namun abah yang telah berkecimpun dalam pergerakan belia semenjak tahun 1981 dan meninggalkannya pada tahun 2009. Selama 28 tahun abah mengabdikan diri dengan pergerakan belia. Badan sukarela ini telah mencorakkan kehidupan abah yang tidak mempunnyai apa2 pada suatu ketika dahulu kini telah mampu hidup berdikari.Semuanya itu telah menjadi kenangan dalam hidup abah.

Kerana itu, pada setiap tahun ketika sambutan Hari Belia Negera diadakan abah akan merasa syok sendiri biarpun kini tidak lagi menjadi belia. SELAMAT MENYAMBUT HARI BELIA KEPADA SEMUA WARGA BELIA.

Bersambung...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails